
Noves aturades i millora d'aturades existents de la xarxa d'autobús interurbà d'Eivissa
Projectes de millores en la travessia de Ca Nadal i de la segureza i connectivitat per als vianants ...
CAT:
NOTES PUBLICITAT SOBRE LES OBRES DE CA NADAL I SIESTA
L'Acord de la Conferència Nacional de Transports de data 5 de novembre de 2021, fixa els criteris de distribució territorial de crèdits pressupostaris dels exercicis 2021 i 2022, així com la distribució dels corresponents a l'exercici 2021, per al finançament d'actuacions d'inversió en el marc del Component número 1. "Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans" i el Component & "Mobilitat sostenible, segura i connectada" del Pla de Recuperació i Resiliència. La Conselleria de Mobilitat i Habitatge ha aprovat una transferència a favor del Consell Insular d'Eivissa de 900.000 euros per executar obres de noves aturades i millora d'aturades existents de la xarxa d'autobús interurbà d'Eivissa.
El Consell Insular d'Eivissa realitzarà les següents actuacions:
PROJECTE DE MILLORES EN LA TRAVESSIA DE CAN NADAL
La carretera EI-200 al seu pas per can Nadal suposava una barrera física per a la mobilitat per als vianants del barri i el seu entorn ja que no existia en tot el tram un itinerari per als vianants que permetés travessar la carretera. A més, a cada costat de la travessia hi ha una parada d'autobús però aquestes no comptaven amb marquesina i una d'elles se situava després d'una corba, la qual cosa suposava un problema per a la seguretat viària.
Amb les obres del "Projecte de millora de la travessia de ca Nadal" s'ha millorat la situació de les parades d'autobús i s'ha instal·lat un pas de vianants semaforitzat que permet als vianants travessar la carretera en condicions de seguretat.
Una de les parades s'ha reubicat en un lloc més segur. En aquesta parada s'ha disposat un “apartadero” per al qual ha estat necessari executar un mur de contenció. Entre les dues parades s'ha instal·lat el semàfor que permet travessar la carretera. S'ha aprofitat l'actuació per a executar rebaixis en les voreres de manera que aquestes siguin accessibles a tots els usuaris. Finalment s'han instal·lat les corresponents marquesines.
Per tot això, es considera que aquesta actuació contribueix a fomentar la mobilitat sostenible en estar enfocades a la priorització del transport col·lectiu en carreteres, a la millora d'accessibilitat del sistema de transport públic i a la implantació d'itineraris per als vianants.
PROJECTE DE MILLORA EN LA SEGURETAT I CONNECTIVITAT PER ALS VIANANTS DELS BARRIS DE CAN RAMÓN I SIESTA
El tram final de carretera EI-100 connecta en una mica menys d'1 km els barris de sa Font, ca Ramón, Migdiada i Santa Eulalia, la qual cosa implica que sigui una zona amb una elevada mobilitat per als vianants. Aquest tram de carretera presenta una secció reduïda, sense vorals i amb un itinerari per als vianants poc accessible. Els ciclistes han de circular per la calçada i els vianants han de caminar també per ella en algun tram.
Amb les obres del "Projecte constructiu de millora de la seguretat i connectivitat per als vianants dels barris de ca Ramón i Migdiada en la EI-100 entre el PK 11+590 i el PK 12+150" es pretén condicionar el traçat de la carretera i s'aprofita per a dotar-la de connectivitat per als vianants garantint la seguretat de circulació de tots els usuaris.
A més del condicionament de la carretera, s'executa una sendera ciclista/per als vianants en el primer tram, voreres i un carril bici independent en el segon tram i dues parades d'autobús amb “apartadero” i marquesines. Tots aquests elements es troben correctament connectats per a facilitar la mobilitat entre les diferents maneres de transport sostenibles.
Amb aquesta actuació es pretén contribuir a fomentar la mobilitat sostenible, prioritzant i millorant el transport públic i implantant itineraris ciclistes/per als vianants.
ESP:
NOTAS PUBLICIDAD SOBRE LAS OBRAS DE CAN NADAL Y SIESTA
El Acuerdo de la Conferencia Nacional de Transportes de fecha 5 de noviembre de 2021, fija los criterios de distribución territorial de créditos presupuestarios de los ejercicios 2021 y 2022, así como la distribución de los correspondientes al ejercicio 2021, por a la financiación de actuaciones de inversión en el marco del Componente número 1. "Plan de choque de movilidad sostenible, segura y conectada en entornos urbanos y metropolitanos" y el Componente & "Movilidad sostenible, segura y conectada" del Plan de Recuperación y Resiliencia. La Consellería de Movilidad y Vivienda ha aprobado una transferencia a favor del Consejo Insular de Ibiza de 900.000 euros para ejecutar obras de nuevas paradas y mejora de paradas existentes de la red de autobús interurbano de Ibiza.
El Consell Insular d'Eivissa realizará las siguientes actuaciones:
PROYECTO DE MEJORAS EN LA TRAVESÍA DE CAN NADAL
La carretera EI-200 a su paso por can Nadal suponía una barrera física para la movilidad peatonal del barrio y su entorno ya que no existía en todo el tramo un itinerario peatonal que permitiese cruzar la carretera. Además, a cada lado de la travesía hay una parada de autobús pero éstas no contaban con marquesina y una de ellas se situaba tras una curva, lo que suponía un problema para la seguridad vial.
Con las obras del "Proyecto de mejora de la travesía de can Nadal" se ha mejorado la situación de las paradas de autobús y se ha instalado un paso de peatones semaforizado que permite a los peatones cruzar la carretera en condiciones de seguridad.
Una de las paradas se ha reubicado en un lugar más seguro. En esta parada se ha dispuesto un apartadero para el cual ha sido necesario ejecutar un muro de contención. Entre las dos paradas se ha instalado el semáforo que permite cruzar la carretera. Se ha aprovechado la actuación para ejecutar rebajes en las aceras de manera que éstas sean accesibles a todos los usuarios. Finalmente se han instalado las correspondientes marquesinas.
Por todo ello, se considera que esta actuación contribuye a fomentar la movilidad sostenible al estar enfocadas a la priorización del transporte colectivo en carreteras, a la mejora de accesibilidad del sistema de transporte público y a la implantación de itinerarios peatonales.
PROYECTO DE MEJORA EN LA SEGURIDAD Y CONECTIVIDAD PEATONAL DE LOS BARRIOS DE CAN RAMÓN Y SIESTA
El tramo final de carretera EI-100 conecta en algo menos de 1 km los barrios de sa Font, can Ramón, Siesta y Santa Eulalia, lo que implica que sea una zona con una elevada movilidad peatonal. Este tramo de carretera presenta una sección reducida, sin arcenes y con un itinerario peatonal poco accesible. Los ciclistas deben circular por la calzada y los peatones han de caminar también por ella en algún tramo.
Con las obras del "Proyecto constructivo de mejora de la seguridad y conectividad peatonal de los barrios de can Ramón y Siesta en la EI-100 entre el PK 11+590 y el PK 12+150" se pretende acondicionar el trazado de la carretera y se aprovecha para dotarla de conectividad peatonal garantizando la seguridad de circulación de todos los usuarios.
Además del acondicionamiento de la carretera, se ejecuta un sendero ciclista/peatonal en el primer tramo, aceras y un carril bici independiente en el segundo tramo y dos paradas de autobús con apartadero y marquesinas. Todos estos elementos se encuentran correctamente conectados para facilitar la movilidad entre los distintos modos de transporte sostenibles.
Con esta actuación se pretende contribuir a fomentar la movilidad sostenible, priorizando y mejorando el transporte público e implantando itinerarios ciclistas/peatonales.