top of page

Noves aturades i millora d'aturades existents de la xarxa d'autobĂșs interurbĂ  d'Eivissa

Projectes de millores en la travessia de Ca Nadal i de la segureza i connectivitat per als vianants ...

CAT:


NOTES PUBLICITAT SOBRE LES OBRES DE CA NADAL I SIESTA


L'Acord de la ConferĂšncia Nacional de Transports de data 5 de novembre de 2021, fixa els criteris de distribució territorial de crĂšdits pressupostaris dels exercicis 2021 i 2022, així com la distribució dels corresponents a l'exercici 2021, per al finançament d'actuacions d'inversió en el marc del Component nĂșmero 1. "Pla de xoc de mobilitat sostenible, segura i connectada en entorns urbans i metropolitans" i el Component & "Mobilitat sostenible, segura i connectada" del Pla de Recuperació i ResiliĂšncia. La Conselleria de Mobilitat i Habitatge ha aprovat una transferĂšncia a favor del Consell Insular d'Eivissa de 900.000 euros per executar obres de noves aturades i millora d'aturades existents de la xarxa d'autobĂșs interurbà d'Eivissa.


El Consell Insular d'Eivissa realitzarĂ  les segĂŒents actuacions:


PROJECTE DE MILLORES EN LA TRAVESSIA DE CAN NADAL


La carretera EI-200 al seu pas per can Nadal suposava una barrera fĂ­sica per a la mobilitat per als vianants del barri i el seu entorn ja que no existia en tot el tram un itinerari per als vianants que permetĂ©s travessar la carretera. A mĂ©s, a cada costat de la travessia hi ha una parada d'autobĂșs perĂČ aquestes no comptaven amb marquesina i una d'elles se situava desprĂ©s d'una corba, la qual cosa suposava un problema per a la seguretat viĂ ria.


Amb les obres del "Projecte de millora de la travessia de ca Nadal" s'ha millorat la situaciĂł de les parades d'autobĂșs i s'ha instal·lat un pas de vianants semaforitzat que permet als vianants travessar la carretera en condicions de seguretat.


Una de les parades s'ha reubicat en un lloc mĂ©s segur. En aquesta parada s'ha disposat un “apartadero” per al qual ha estat necessari executar un mur de contenciĂł. Entre les dues parades s'ha instal·lat el semĂ for que permet travessar la carretera. S'ha aprofitat l'actuaciĂł per a executar rebaixis en les voreres de manera que aquestes siguin accessibles a tots els usuaris. Finalment s'han instal·lat les corresponents marquesines.


Per tot aixĂČ, es considera que aquesta actuaciĂł contribueix a fomentar la mobilitat sostenible en estar enfocades a la prioritzaciĂł del transport col·lectiu en carreteres, a la millora d'accessibilitat del sistema de transport pĂșblic i a la implantaciĂł d'itineraris per als vianants.


PROJECTE DE MILLORA EN LA SEGURETAT I CONNECTIVITAT PER ALS VIANANTS DELS BARRIS DE CAN RAMÓN I SIESTA


El tram final de carretera EI-100 connecta en una mica menys d'1 km els barris de sa Font, ca Ramón, Migdiada i Santa Eulalia, la qual cosa implica que sigui una zona amb una elevada mobilitat per als vianants. Aquest tram de carretera presenta una secció reduïda, sense vorals i amb un itinerari per als vianants poc accessible. Els ciclistes han de circular per la calçada i els vianants han de caminar també per ella en algun tram.


Amb les obres del "Projecte constructiu de millora de la seguretat i connectivitat per als vianants dels barris de ca Ramón i Migdiada en la EI-100 entre el PK 11+590 i el PK 12+150" es pretén condicionar el traçat de la carretera i s'aprofita per a dotar-la de connectivitat per als vianants garantint la seguretat de circulació de tots els usuaris.


A mĂ©s del condicionament de la carretera, s'executa una sendera ciclista/per als vianants en el primer tram, voreres i un carril bici independent en el segon tram i dues parades d'autobĂșs amb “apartadero” i marquesines. Tots aquests elements es troben correctament connectats per a facilitar la mobilitat entre les diferents maneres de transport sostenibles.


Amb aquesta actuaciĂł es pretĂ©n contribuir a fomentar la mobilitat sostenible, prioritzant i millorant el transport pĂșblic i implantant itineraris ciclistes/per als vianants.


 

ESP:


NOTAS PUBLICIDAD SOBRE LAS OBRAS DE CAN NADAL Y SIESTA


El Acuerdo de la Conferencia Nacional de Transportes de fecha 5 de noviembre de 2021, fija los criterios de distribuciĂłn territorial de crĂ©ditos presupuestarios de los ejercicios 2021 y 2022, así como la distribuciĂłn de los correspondientes al ejercicio 2021, por a la financiaciĂłn de actuaciones de inversiĂłn en el marco del Componente nĂșmero 1. "Plan de choque de movilidad sostenible, segura y conectada en entornos urbanos y metropolitanos" y el Componente & "Movilidad sostenible, segura y conectada" del Plan de RecuperaciĂłn y Resiliencia. La ConsellerĂ­a de Movilidad y Vivienda ha aprobado una transferencia a favor del Consejo Insular de Ibiza de 900.000 euros para ejecutar obras de nuevas paradas y mejora de paradas existentes de la red de autobĂșs interurbano de Ibiza.


El Consell Insular d'Eivissa realizarĂĄ las siguientes actuaciones:


PROYECTO DE MEJORAS EN LA TRAVESÍA DE CAN NADAL


La carretera EI-200 a su paso por can Nadal suponĂ­a una barrera fĂ­sica para la movilidad peatonal del barrio y su entorno ya que no existĂ­a en todo el tramo un itinerario peatonal que permitiese cruzar la carretera. AdemĂĄs, a cada lado de la travesĂ­a hay una parada de autobĂșs pero Ă©stas no contaban con marquesina y una de ellas se situaba tras una curva, lo que suponĂ­a un problema para la seguridad vial.


Con las obras del "Proyecto de mejora de la travesĂ­a de can Nadal" se ha mejorado la situaciĂłn de las paradas de autobĂșs y se ha instalado un paso de peatones semaforizado que permite a los peatones cruzar la carretera en condiciones de seguridad.


Una de las paradas se ha reubicado en un lugar mĂĄs seguro. En esta parada se ha dispuesto un apartadero para el cual ha sido necesario ejecutar un muro de contenciĂłn. Entre las dos paradas se ha instalado el semĂĄforo que permite cruzar la carretera. Se ha aprovechado la actuaciĂłn para ejecutar rebajes en las aceras de manera que Ă©stas sean accesibles a todos los usuarios. Finalmente se han instalado las correspondientes marquesinas.


Por todo ello, se considera que esta actuaciĂłn contribuye a fomentar la movilidad sostenible al estar enfocadas a la priorizaciĂłn del transporte colectivo en carreteras, a la mejora de accesibilidad del sistema de transporte pĂșblico y a la implantaciĂłn de itinerarios peatonales.


PROYECTO DE MEJORA EN LA SEGURIDAD Y CONECTIVIDAD PEATONAL DE LOS BARRIOS DE CAN RAMÓN Y SIESTA


El tramo final de carretera EI-100 conecta en algo menos de 1 km los barrios de sa Font, can RamĂłn, Siesta y Santa Eulalia, lo que implica que sea una zona con una elevada movilidad peatonal. Este tramo de carretera presenta una secciĂłn reducida, sin arcenes y con un itinerario peatonal poco accesible. Los ciclistas deben circular por la calzada y los peatones han de caminar tambiĂ©n por ella en algĂșn tramo.

Con las obras del "Proyecto constructivo de mejora de la seguridad y conectividad peatonal de los barrios de can RamĂłn y Siesta en la EI-100 entre el PK 11+590 y el PK 12+150" se pretende acondicionar el trazado de la carretera y se aprovecha para dotarla de conectividad peatonal garantizando la seguridad de circulaciĂłn de todos los usuarios.


AdemĂĄs del acondicionamiento de la carretera, se ejecuta un sendero ciclista/peatonal en el primer tramo, aceras y un carril bici independiente en el segundo tramo y dos paradas de autobĂșs con apartadero y marquesinas. Todos estos elementos se encuentran correctamente conectados para facilitar la movilidad entre los distintos modos de transporte sostenibles.


Con esta actuaciĂłn se pretende contribuir a fomentar la movilidad sostenible, priorizando y mejorando el transporte pĂșblico e implantando itinerarios ciclistas/peatonales.


bottom of page